The food

Fått lite frågor om vad jag kommer äta under dessa dietmånader.

Jag kommer lägga upp dieten i tre olika faser.
Under fas 1 som jag är i nu kommer matupplägget se ut som följande.

Direkt på morgonen innan PW: 1-2 teskedar jordnötssmör.

Frukost (efter morgon PW):  Omelett på 3 ägg och ca 200gram kalkonbröst tillsammans med BSN AminoX.

Lunch vid styrketräning: 2st Kycklingfiléer eller motsvarande mängd tonfisk tillsammans med ca 1-1,5dl ris alt 3st potatisar

Lunch vid ej styrketräning: Samma fast utan ris/potatis

Mellanmål: (endast efter styrketräning) Proteinshake

Middag: 2st kycklingfiléer eller motsvarande mängd nötkött alt tonfisk.

Kommentera gärna vad du tror om detta upplägg, vill poängtera att detta inte är ristat i sten och kan komma att ändras beroende på hur jag mår och hur styrketräningen går.

 

20130307-153051.jpg
Såhär kommer maten se ut en månad framöver.


Diet, träning , , ,

3 Kommentarer


  1. Matthias

    Jag tror att du kan slänga in lite vit fisk alt lax också för att variera, speciellt de dagarna du inte kör styrketräning. annars så tryck i dig mer sallad så du får i dig antioxidanter och mår bättre, det är nästan inga kcal + att du får i dig bra näring. Mer sallad + grönsaker! Annars tror jag på upplägget :).

  2. Pontus

    Varför äter du jordnötssmör på morgonen innan PW ? bränner det extra kalorier då ?

  3. Johan

    Varför jordnötssmör på morgonen? Skulle rekommendera BCAA på morgonen innan PW och strunta i det till frukosten.

    Samt slänga in ett mellanmål mellan frukost och lunch, alltså frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag och kvällsmål (casein+omega3).

    Har du räknat ut ditt kcalbehov? Samt hur mycket minus du ska ligga per dag?

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.

*